Stephen King - Iba nepriatelia neklamú. Priatelia a milenci klamú nekonečne, chytení do pasce povinno
Rozšírené možnosti :
pridaj hru
Anketa :
Majstrovstvá vyhrá...

Argentína

25%odpoveď číslo 0

Brazília

0%odpoveď číslo 1

Ghana

17%odpoveď číslo 2

Holandsko

17%odpoveď číslo 3

Nemecko

8%odpoveď číslo 4

Paraguaj

8%odpoveď číslo 5

Španielsko

25%odpoveď číslo 6

Uruguaj

0%odpoveď číslo 7

Hlasovalo 12 ľudí.

Databáza hier


Názov: Hu-tu-tu-tú
Autor: Adidas
Pridaná: 28.8.2007, 00:31
Popis hry: Tento netradičný názov prislúcha hre, ktorá sa (aj) vo Vlčej svorke teší veľkej obľube. Hrá sa na ihrisku obdåžnikového tvaru o rozmeroch závislých od počtu hráčov (povedzme, že pre dokopy 12 ľudí ihrisko 15x20 metrov), ktoré je viditeľne (napríklad lanom) rozdelené na dve polovice (tak ako napr. futbalové). Ale na samotnom tvare ani tak nezáleží, hlavne aby bolo vidno kde je polovica a prípadne aj hranice.

Hráči sa rozdelia na dve družstvá, zhruba rovnomerne zohľadnujúc vek a silu účastníkov. Hra funguje "ťahovo" - raz ide jedno družstvo, potom druhé. Družstvo, ktoré je na ťahu nazvime útočiace, druhé obraňujúce. Útoči vždy len jeden z útočníkov (a spravodlivo sa všetci členovia striedajú), zatiaľ čo obrancovia hrajú všetci.

Samotná hra prebieha tak, že útočník sa postaví (zo svojej strany) na čiaru, z hlboka sa nadýchne a od momentu kedy prekročí čiaru musí stále a bez prestávky či nadýchnutia opakovať frázu hu-tu-tu-tu-tu-tu-... až kým sa nestanú dve veci. Keď sa nadýchne, prehral a ostáva na strane obrancov a pridá sa ku ním. Druhá možnosť je, že sa vráti naspäť za svoju čiaru bez toho aby sa dovtedy nadýchol či prestal opakovať danú formulku. Tu je niekoľko možností ako hodnotiť vrátiť sa naspäť za svoju čiaru - napr. hocijaký dotyk s čiarou, dotyk nohou, byť aspoň polkou tela za čiarou, byť celý za čiarou atď. Najjednoduchšie na overenie (tj. vzniká najmenej konfliktov) je keď stačí hocijaký dotyk s čiarou.

Podstatná je fáza keď útočník rapká hu-tu-tu-tu-.... Vtedy je jeho úlohou (okrem neustáleho opakovania tej slabiky) aby sa na súperovej strane dotkol (čo najviac) obrancov hocijakou časťou tela. Pokiaľ sa niekoho dotkne a stihne sa vrátiť na svoju polovicu, tak ten obranca, ktorého sa dotkol ide s ním. Jednoduché. Nakoľko toto ale nieje bezkontaktná hra, tak sa obrancovia snažia útočníka na svojej strane udržať, kým sa nenadýchne (a tím pádom prejde ku ním). To môžu zariadiť tak, že ho držia, ležia na ňom, sú na ňom zavesení, atď. Kopance a údery sú zakázané, inak je viac-menej všetko regulérne.

Štandardne vyhráva to družstvo v ktorom sú (nečakane) všetci hráči.
Druh:bojovka
Prostredie:lúka
Počet hráčov:družina a viac
Vek hráčov:nad 10 rokov
Dåžka prípravy:do 10 min
Dåžka hry:do pol hodiny
Obdobie:deň
Pomôcky:Lano prípadne iná pomôcka na vyznačenie čiary rozdeľujúcej strany.
Poznámky:Hra môže občas nabrať celkom obrátky, takže treba dať pozor aby 18-ročný obranca bral ohľady na 10-ročného útočníka a neskočil naňho v plnej rýchlosti.. radšej nech ho zdvihne aby sa mohol len metať, prípadne pošteklí. :)